Sık Sorulan Sorular (S.S.S.)

Bağlantılar

Sık Sorulan Sorular (S.S.S.)

  •  24 Eylül 2020 Perşembe
  •  376 Görüntüleme
  •  Yazdır

1) Pandemi süresince dersler nasıl yapılacak?

Alınan Eğitim Komisyonu kararı gereği ,derslerin pandemi süresince  UZEM üzerinden online ve eş zamanlı yapılması karara bağlanmıştır. Öncelikle UZEM portalına kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yaparak aldığınız derslere giriş yapmanız ve dersleri takip etmeniz gerekmektedir.

2) Dersler ne zaman başlayacak, arasınav, final ve bütünleme tarihleri nelerdir?

Üniversitemizde her bir dönem 14 hafta olup önceden akademik takvimde yayınlanmaktadır. 2020-2021 Eğitim dönemi için dersler 5 Ekim 2020 Pazartesi günü başlayacaktır. Diğer tarihler için akademik takvime bakabilirsiniz.

3) İlk hafta ders olacak mı?

İlk hafta, oryantasyon (uyum) haftası olacaktır. İlk haftaki derslerde ilgili dersin öğretim elemanı tarafından üniversitemiz, dersin işlenişi ve konuları, sınavlar vb. gibi konularda ve sizlerden gelen sorulara cevap şeklinde geçecektir .

4) Tokat İli dışında yaşıyorum. Öğrenciliğim ile ilgili işlemler için (Kayıt dondurma,muafiyet,intibak,mazaret ders kaydı vs.) Tokat'a gelmeme gerek var mı?

Tokat'a gelmenize gerek yok. tmyo@gop.edu.tr adresine ilgili dilekçenizi ekleyip (fotoğrafını çekip) gönderebilirsiniz.

5) Üniversiteye kayıt yaptırdım,başka ne yapmam gerekiyor?

Üniversiteye kayıt yaptırdıktan sonra ,akademik takvimde yer alan tarihlerde tüm eğitim zamanınız boyunca her yarıyıl OBS ( öğrenci bilgi sistemi) üzerinden kullanıcı adınız ve şifrenizle giriş yaparak ders kaydı yaptırmanız gerekmektedir. Ders kayıt sürecinde yaşayabileceğiniz zorluklarla ilgili akademik danışmanınızdan destek alabilirsiniz.

6) Ders kaydı yaptırmayı unuttum, ne yapmam gerekiyor?

tmyo.gop.edu.tr sitesinden formlar linkine tıklayıp Mazaret Ders Kayıt  dilekçenizi  doldurarak bölüm sekreterliğine verebilirsiniz. İl dışındaysanız tmyo@gop.edu.tr adresine mail yoluyla gönderebilirsiniz.

7) OBS şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

OBS sayfasındaki şifremi unuttum linkine tıklayıp gerekli adımları izleyerek şifrenizi alabilirsiniz. Tüm çabalarınıza rağmen alamadıysanız Rektörlük Öğrenci İşlerine başvurunuz.

8) Üniversiteye kayıt yaptırdım fakat çeşitli sebeplerden dolayı (ailevi sebepler,maddi-manevi sıkıntılar vs.) eğitimime ara verebilirmiyim?

Kayıt dondurabilirsiniz. Kayıt dondurmak için tmyo.gop.edu.tr sitesinden formlar linkine tıklayıp kayıt dondurma ile ilgili örnek dilekçeyi doldurabilirsiniz. İl dışındaysanız tmyo@gop.edu.tr adresine mail yoluyla gönderebilirsiniz.

9) Önceden de bir üniversite bitirdim . Ders kaydı yaptırırken önceden almış olduğum derslerden muaf olabilirmiyim?

Muaf olmak istediğiniz dersleri  tmyo.gop.edu.tr sitesinden formlar linkine tıklayıp muafiyet dilekçenizi  doldurarak not dökümü (transkript) ve ders içerikleriyle birlikte bölüm sekreterliğine verebilirsiniz. İl dışındaysanız tmyo@gop.edu.tr adresine mail yoluyla gönderebilirsiniz.

10) Akademik danışmanım kimdir?

Her öğrencinin bir akademik danışmanı bulunur. Danışman, öğrencinin seçeceği dersler hakkında yardımcı olur, öğrencinin yaşadığı sorunların çözümünde destekler, üniversite mevzuatı vb. konular hakkında bilgi verir. 

11) Ders programı veya derslerle ilgili sorunlarımda kime başvurmalıyım?

Akademik danışmanınıza başvurabilirsiniz.

12)Akademik Danışmanımın kim olduğunu nasıl öğrenebilirim ve akademik danışmanıma nasıl ulaşabilirim?

Öğrenci bilgi sistemine giriş yaptığınızda akademik danışmanınızı görebilirsiniz. 

Akademik danışmanınıza mail veya dahili telefon aracılığıyla ulaşabilirsiniz. TOGÜ Telefon Rehberine https://www.gop.edu.tr/TelefonRehberi.aspx?d=tr-TR&mk=30591&m=telefon_rehberi adresinden ulaşabilirsiniz.

13) Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) nedir?

Öğrenci bilgi sistemi, öğrencinin kişisel bilgilerinin yanı sıra öğrenciyi ilgilendiren akademik bilgilerin yer aldığı (alınan dersler, ders notları gibi) sistemdir. Öğrenci bilgi sistemine https://obs.gop.edu.tr/ adresinden veya Android telefonlar için https://play.google.com/store/apps/details?id=com.prolizyazilim.mobil&hl=tr  IOS telefonlar için https://apps.apple.com/tr/app/proliz-mobil/id1377651655?l=tr mobil uygulasını yükleyerek ulaşabilirsiniz. Size ileride yapılabilecek herhangi bir duyuru OBS ve buraya kayıtlı iletişim kanallarınız üzerinden yapılır. Eğer adresiniz, mailiniz veya telefon numaranızı değiştirirseniz sistemden güncellemeyi unutmayınız.

14)Ders geçme sistemi nasıldır?

Teorik derslerde bir dönemde en az iki sınav yapılmaktadır. Bu sınavlardan ilk yapılana “ara sınav (vize)” ikinci yapılana ise “dönem sonu sınavı (final)” denilmektedir. Bir dersin başarı notu, ara sınavın %40’ı ile dönem sonu değerlendirmesinin %60’ı toplanarak hesaplanır. Dersler 100 üzerinden puanlanır ve geçme notu 60’dır. Ders geçme ile ilgili ayrıntılı bilgilere akademik danışmanınız ve “Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans EğitimÖğretim Ve Sınav Yönetmeliği”’nden ulaşabilirsiniz.

Yönetmelik https://ogr.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_10307/mevzuat_49/dosya_icerik/8696513/mevzuat_20200302095753.pdf adresinde bulunmaktadır.

15) Bütünleme sınavı nedir?

Dönem sonu veya yılsonu sınavında başarısız olunan dersler için açılan sınavdır. Bütünleme sınavında alınan not, nihai notun hesaplanmasında dönem sonu sınavı (final) notu yerine geçer.

16) Pandemi sürecinde uzaktan Üniversitenin hangi olanaklarından yararlanabiliriz?

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinin sizlerin öğrenim hayatlarını desteklemek üzere pek çok birimi bulunmaktadır. Bu birimlerden bazıları aşağıda belirtilmiştir. Üniversitenin diğer birim ve hizmetleriyle ilgili olarak da akademik danışmanınızdan bilgi alabilirsiniz.

  • Kütüphane: Kütüphanemiz kaynak ve hizmetleri her yıl çeşitlenerek devam etmektedir. 146.314‘ü basılı kitap, 71.969 E-dergi, 393.303 E-book, 43 adet veri tabanı, Açık Erişim Bilgi Sistemi, Elektronik tez veri bankası ile öğrencilere hizmet vermektedir. Elektronik kütüphane hesabı alarak kütüphane hizmetlerinden uzaktan yararlanabilirsiniz.https://kutup.gop.edu.tr/Default.aspx?d=tr-TR adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. •
  • Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER): Öğrencilerin üniversiteye giriş yaptıkları ilk andan itibaren kariyer bilincini oluşturarak, ilgi ve yeteneklerini geliştirme ve kariyer planlarını yapma konusunda danışmanlık hizmetleri verilmektedir. https://karmer.gop.edu.tr/Default.aspx?d=tr-TR adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz. 
  • Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi (TOGÜSEM): Toplumun sürekli olarak eskiyen bilgi düzeyini çağın gereklerine uygun yeni bilgilerle donatmak ve eğitim ihtiyacını karşılamak üzere Üniversite birimlerinin sahip olduğu uzmanlıklarından yararlanan, kalite ve nitelik açısından üstün ve talebe uygun olarak tekrarlanan, sertifika programı, kurs veya seminer tarzında, kısa ve uzun süreli eğitim-öğretim programları düzenlemektir. Pandemi sürecinde online kurslar düzenlenmektedir.https://togusem.gop.edu.tr/Default.aspx?d=tr-TR adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

17) Kaygı, öfke, depresif durumlar, problem çözme ve iletişim vb sorunlarım var. Ayrıca kişisel, sosyal, duygusal, bilişsel ve kariyer gelişimim için destek almak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezine   (PDRMER)  Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesinde öğrenim gören tüm öğrenciler ücretsiz başvurabilmektedir.

Başvurular https://pdrmrandevu.gop.edu.tr/login adresinden yapılmaktadır. Burada yer alan bilgileri eksizsiz olarak doldurduğunuzda randevu alabilirsiniz. Randevu almak ile ilgili sorun yaşarsanız 0356 252 16 32; ya da 0356 252 1616 (dahili 1473) telefon numaraları ve pdrmer@gop.edu.tr e-mail adresinden yardım alabilirsiniz.

18) Başka bir üniversiteyi kazandım (ya da başka nedenlerle)  kayıt sildirmek istiyorum. Ne yapmalıyım?

Rektörlük öğrenci işlerine gidiniz.




Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat Meslek Yüksekokulu, Taşlıçiftlik Yerleşkesi, 60150, Tokat / TÜRKİYE Tasarım: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı [Web Grubu], 2018© Tüm Hakları Saklıdır.